Πριν ξεκινήσει κανείς να ασχολείται με τα δημοτικά, ειδικά εάν έχει οικονομικό υπόβαθρο, το πρώτο πράγμα που οφείλει να κάνει είναι να μελετήσει την οικονομική κατάσταση του Δήμου με τον οποίο επιθυμεί να ασχοληθεί. Για το σκοπό αυτό αναλύονται οι λογιστικές του καταστάσεις, δηλαδή ο Ισολογισμός και η Κατάσταση Αποτελεσμάτων. Με τον τρόπο αυτό μπορεί να διαπιστώσει το είδος και την αξία της περιουσίας του δήμου, το ύψος των οφειλών των δημοτών, τις υποχρεώσεις του Δήμου σε τράπεζες, σε προμηθευτές, κτλ. Μάλιστα η ανάλυση γίνεται για μια σειρά ετών προκειμένου να φανεί η διαχρονική πορεία των επιμέρους μεγεθών και η επιτυχία της δημοτικής αρχής στην οικονομική διαχείριση. Ο Δήμος Αχαρνών ωστόσο δεν συντάσσει λογιστικές καταστάσεις, όπως οφείλει, αφήνοντας στην άγνοια όλους τους ενδιαφερόμενους τρίτους σε θέματα που αφορούν τα οικονομικά του μεγέθη. Τα μόνα διαθέσιμα στοιχεία αφορούν τον απολογισμό του ο οποίος περιλαμβάνει μόνο τα έσοδα και τα έξοδα που εισπράττονται και πληρώνονται σε μια χρήση καθώς και το ταμειακό του υπόλοιπο. Αναλύοντας λοιπόν τα στοιχεία των απολογισμών του Δήμου Αχαρνών για τα έτη 2013-2017 τα οποία ελήφθησαν από το Υπουργείο Εσωτερικών μπορεί να εξαχθούν ορισμένα συμπεράσματα. Εντούτοις, επειδή η λογιστική που ακολουθεί ο απολογισμός διαφέρει σημαντικά από τη λογιστική του ιδιωτικού τομέα που γνωρίζουν οι περισσότεροι κρίνεται σκόπιμο να γίνει μια μικρή επεξηγηματική παρουσίαση. Ελπίζω να φανεί χρήσιμη, σε λογιστές και κυρίως σε μη λογιστές.
Σάνδρα Κοέν, Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
Ο ΔΗΜΟΣ ΜΕ ΝΟΥΜΕΡΑ